måndag 12 augusti 2013

Fullt upp

I Söndags åkte jag och Carina mot trollhättan/vänersborg för att titta på De Soto, vi hade riktigt skitväder hela tiden påväg upp, det regnade såpass att vi blev tvungna att parkera vid shell uppe vid falköpingsrondellen.
jaja väl där, så såg jag en brun kille ute i hagen som med spetsade öron nyfiket kikade upp, kåda hade han med, på båda sidorna om halsen och bakom öronen, där och då, visste jag att han följer med hem.
My som varit fodervärd till honom tills nu longerade honom så jag fick se att han va ren på alla fyra och det va han bortsett från lite stelhet i bakändan, men det kommer sig av att han har Shivering, och att han knappt inte har gått något senaste fyra veckorna.
Därav att jag skippade provridning,  tycker inte det skulle göra honom rättvisa.
När vi skulle lasta tog det max 2 minuter, så smidigt han backade undan första gången andra bara gick han rätt på.
Gick smidigt att lasta ur med, han är snabb, hade prisat gudarna för fronturlastning för hans skull. Får väl skaffa mig en såda  helt enkelt, även loppan skulle behöva det.

iallafall så igår skrittade jag Otto i padocken, gick hur bra som helst, och han är så mysig att hålla på med.


De Soto




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar