söndag 30 mars 2014

bloggpaus

Haft en liten bloggpaus. Vart så trött på nästan allt. Allt har bara strulat och krånglat. Och fy fasen vad jag är trött på taggtråd.
Lathet hos andra hästmänniskor skapar merjobb och strul för efterkommande.
HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET ATT FÖLJA LAGARNA?
För mig är det helt sjukt att man i ren lathet väljer att slänga upp en eltråd på en sida om ett taggttådstänge samtidigt som hagen är öppen på båda sidorna om stänget för hästar. Så mycket nedrivet som jag sett, jag förfasas över att man inte är mer rädd om sina älskade hästar. Då behöver man fasen inte ha några heller. Sjukast av allt är att jag har vetskapen om att länsstyrelsen befunnit sig på plats många gånger men inte gjort något åt det.
Ne bättre bråka om 10 cm för låg takhöjd i ett stall eller en 10 cm avsaknad på stallgångsbredd än att ta tag i hästägare som ignorerar vad lagen säger om taggtråd. Jag ser skador framför mig. Jaja bara kämpa vidare. Förhoppningsvis hinner vi få betet klart till slutet på april så vi kan släppa de flesta hästarna. Blir isåfall bara otto och en häst till hemma som ska vänjas in på gräs och otto behöver slita sig från zammy innan han blir helt bäng totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar