onsdag 5 mars 2014

Gav mig själv

Idag gav jag mig själv en stund för mitt eget ego.
Mitt i stressen mellan skola, eldning, tvätt, matlagning och läxor.
Då bara sket jag i allt en stund, jag gav mig själv 20 minuter ute, 5 av dom satt jag på en sten i hagen och kelade med min fina Otto, dom andra funderade jag på hur jag vill fixa till vid ladugården här hemma. Rätta till mark, fixa rännebroa så den blir bättre, fixa trasiga dörrar och klurade på var jag möjligtvis ska kunna bygga stallet i ladugården för att få bra takhöjd och ändå få ut så pass mycket boxar att jag kan ha ett par inackorderingar plus mina egna hästar, vilket jag väldigt gärna vill kunna ha i framtiden. Och vill att detta ska kunna ske utan att jag plockar bort för mycket förvaringsutrymme för svåger och svärmor, då ladugården faktiskt inte är min, då måste jag ju anpassa mig lite. Och mycket faktorer spelar in, måste ju till exempel få till bra förvaringsutrymme för foder och även en sadelkammare som är uppvärmd.
Ibland känner jag bara för att bygga upp helt nytt på gården, men så funkar det ju liksom inte :(..

Så nu när jag fått min stund, så ska jag återgå till matlagningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar