lördag 1 mars 2014

Lördag helt enkelt

Gubben e bakfull och kollar på skidor, yeah det bästa som finns liksom. typ inte men okej då, han får banne mig stå ut när jag kollar ridsporten i em. För imorgon får jag stå ut med vasaloppet också liksom....
allt gick bra med Yaffe hit, så nu går han i hagen :), Otto blev överlycklig när han insåg att det va Yafar, bara längtade efter att få busa loss med honom igen ;), lite sprang dom i början som vanligt vid ett ihopsläpp, men jag kände ingen direkt oro, då Yaffe förstod direkt att han va "hemma" igen.

Pållarna har gått utan täcken i lite drygt 1 vecka nu, dag som natt vilket känns skönt för dom, jag föredrar att dom kan gå utan för pälsen blir så tråkig med täcken på, och massa bogskav, och nu när jag ändå inte kan rida så spelar det liksom ingen roll om det e lite leriga ;)!
Men inatt fick dom vara inne iallafall, efter mycket övertalning, Otto och Zammy kan sin grej liksom, Otto går till sin box och Zammy till sin, Yafar däremot xD, han tyckte nog jag va helsnurrig, varför skulle han gå in i Fagurs box för, hur tänkte jag där liksom, för han gick raka vägen bort till sin gamla box, som va igenbommad ;)...

Kul att han kommer ihåg sina år här iallafall ;), han har liksom verkligen kommit HEM igen ;)

Aja inatt ska dom få gå ute iallafall :), men kände lite att första natten är nog tryggast inne så Yaffe kan checka av läget ordentligt hur hagen går, för har bommat igen skogspartiet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar