fredag 9 augusti 2013

Ojojoj, Mycket har hänt

Idag är det ganska på dagen 8 månader sedan jag skrev här sist, och mycket har hänt och förändrats.
T.ex, så har Valborg flyttat till ett nytt hem till en tjej (via förmedlare) som kan ge henne mer kärlek än va vi hade det sista.

Yafar är sutten på i skritt och trav med hjälp av småtjejjerna Leiha och Lill-Cassandra, och förövrigt så ska han säljas alternativt åka tillbaka till Gotland, då jag inte har utrymme för honom.

I utbyte mot Valborg har jag nu ett Danskt Varmblod som heter Antilope, men kallas Loppan, meningen var att hon skulle bli min ridhäst, men p.g.a ålder och inga tidigare avkommos så har hon nu blivit betäckt, inte några gröna papper på den eventuellt blivande avkomman dock, men det ger heller inte Loppan innan jag reggat om henne, så Aquero med stammen Warsteiner-National Zenith xx-Napoleon ligger bakom där.

Lilla Felix växer så det knakar, han har slutat tugga sönder skor och är lika mycket mattegris som hussegris. Han älskar att åka skogsmaskin och framförallt älskar han att åka bil, särskilt i framsätet då han måste kontrollera vägen ;).

Diesel har ÄNTLIGEN börjat jaga ordentligt, nu ligger han inte bara och fiser i soffan, dock till mitt stora förtret är Lowart borta sen i början av Juni :(.

Leiha busar på som vanligt, har tappat sina två första tänder och är i den berömda "kiss och bajs" åldern som vi alla sååååååväl känner till ;).

Jag har för tillfället ingen häst hemma på gården, utan hyr in i det underbara stallet i Bringetofta, och ja på tal om hyr in, på söndag åker jag och kollar in trevlig valack som jag definitivt hoppas hänger med mig hem ;)

Iallafall, Carina ska stelopereras i september-oktober, vilket innebär att det kommer bli en tuff period för henne, så kommer ha hästarna i bringetofta och stötta och hjälpa henne tills hon är Fit for Fight igen :D!
Men till nästa sommar är min tanke att jag ska bli klar med renovering av ladugården här hemma, för drömmen är ju ändå att ha mina ögonstenar hemma, men gammal ladugård, mycket arbete.

Sen vacklar jag just nu lite, jag vill så gärna starta eget inom djur, samtidigt trivs jag så bra uppe på IVA i eksjö där jag fått oerhört stora erfarenheter och vidgat mitt kunnskapsnät rejält :)

Aja det blev ett långt inlägg detta, men ska försöka uppdatera varje dag ;)

Loppan förra sommaren

Loppan Sommaren -13

Första bilden när hullet va tillbaka (hon va väldigt tunn när hon kom)

Lilla Yafar idag 3 år och C-ponny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar