onsdag 22 augusti 2012

Hemma

Så skönt att alla hästarna funkar ihop, Yafar är störtförälskad, och Fagur är glad att han slipper honom ett tag. Så nu går dom och gottar sig i hagen jämte huset :).
I förrgår röjde jag och Emma i ladugården, va som ett bombnedslag där inne :O. Är fortfarande en hel del kvar att göra. Men Valborgs och Katlas (tror jag) boxar är färdiga, Katla behöver bara få in spån. Idag tänkte jag ta tag i och tömma Yafars spilta i den mån jag orkar, står en gammal spis i den, en sån där i gjutgärn, känns inte som att jag kommer lyckas flytta den. men jag får göra så gott jag kan med det övriga i allafall. Sen tänkte jag börja fixa boxdörren till sista boxen.
Igår vände jag om alla isolatorer på hagen i hällregnet, i stressen när vi satte staketet lyckades jag med bedriften att sätta varenda isolator på fel sida om stolparna, men nu är det som det ska va igen :). Satte även upp grindar i nederändan, vet inte hur svärmor och svärfar vill göra sen, om vi måste riva upp stolparna igen eller om dom kan sitta kvar, så tyckte det va smidigast, så kanske dom kan sitta kvar ;), nu är det ju bara och öppna upp så man kan köra in med traktorn.

Fixade iordning en uppbindning igår med, och en hinkhållare till i Valborgs box. Va och köpte in nytt kraftfoder med, och jag har skött mig, betalade räkningarna, nu har jag bara hyran kvar och hö och beteskostnaderna för Yaffe. Så nu är man fattig igen :/.. Funderade och funderade på vad jag ska lägga på för foder på Valborg, pendlade mellan groov 125 och kraft sensetive (fd: rehab). men det fick bli groov. Hon hade ju fått groov 90 innan har jag för mig.

Leiha begärde sovmorgon idag, jag fick inte under några omständigheter väcka henne, så ska bli intressant å se när hon planerat att gå upp idag.
Och så hann jag inte mer än att skriva det så rullade hon ur sängen, hehe jaja så kan det va ;P






2 kommentarer:

  1. Höhö, jag vill också ha sovmorgon!! D': /Bella isabellebroberg.blogg.se (vet inte hur man skriver vem det är som skickar på blogspotbloggar... :O) Skaffar du blogg.se så gör jag gärna en design åt dig (A) hehe...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jag trivs så bra på blogspot ;) haft blogg.se förr men gillade inte den sidan ;P. Är inte klar med sidan än heller men tiden räcker inte riktigt till alltid ;)

      Radera