måndag 20 augusti 2012

Idag är dagen D här. Idag ska jag hämta hem Valborg. Har haft henne uppstallad i Bringetofta, men nu ska hon få flytta hem och bli polare med Katla, Fagur och lille Yafar.
Va borta på betet och hämtade henne igår,. hon har vart halt på vänster fram ett tag efter en sårskada i karleden. Då såg jag att hon va helt sönderbiten på ryggen, massa bitmärken från dom andra hästarna :(. Ett av dom sitter vid sadelläget med, så jättekul, nu när hon äntligen va ohalt så kan jag inte lägga sadel på i vilket fall :(. Får prova med min fårskinnsfäll under sadeln sen och se om det funkar. Som sagt hon va ohalt nu iallafall, men hon har en liten liten markering som knappt syns på benet men känns som det sitter högre upp. Tror jag ska ringa ut en kotknackare/massör till henne, är nog välbehövligt. Ska bli intressant och se hur hon beter sig idag när jag ska lasta henne och köra iväg, sist trodde jag hon skulle riva transporten första 500m, sen stod hon blickstilla.

Igår morse när jag gick upp och kikade ut genom köksfönstret, vad möter jag då? jo tre hästrumpor vid äppelträden i trädgården. Då hade Katla, Fagur och Yaffe rymt från sin sjöhage, inga grimmor hade jag hemma heller och Leiha låg och sov. Så va bara å släppa in hästarna i hagen där Valborg och Katla skulle gått, får fundera hur jag ska göra nu, men får väl ta in dom tre i stallet, sen släppa ihop dom en och en. Sen ska jag fixa staketet vid sjön med, städa iordning lite i ladugården och umgås med Emma :). Hon är så snäll min vän Emma. Hon är alltid glad och finns alltid till hands när man behöver hjälp, gud vilken tur att man har sådana vänner :).

Nehe, nu ska jag koka lite gröt till mig och lillan så jag kommer iväg någon gång.

Visst ser det skönt ut på bilden? Yafar gottar sig efter ett bad :)

Min fina Valborg

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar