torsdag 13 mars 2014

vaccination

Då va Zammy vaccinerad och jag behöver inte vaccinera förän i november igen. Skönt att slippa tänka på det;). Borstade den gravt fällandd ponnyn idag, och visst har jag hållt på med honom sen han kom hem dock i boxen när han vandrat omkring.  Idag hittade jag pontus gamla grimma i källaren så tog tillfället i akt och ställde upp honom i stallgången.. vilka bakslag det blivit med honom. Han har alltid varit lite rädd om rumpan så det noterade jag inget utöver. Men han är ju något fruktansvärt skygg vid hastiga rörelser vilket han inte varit innan. Och när vet kom med bilen bakom oss så kastade han sig framåt och blev livrädd så han skakade typ. Jättekonstigt då han aldrig varit bakskygg på det viset förut och vafasen han e ju hästen som typ kunde försöka krypa upp i knäet i bilen och klättrar på skopan till traktorn.  Så känns jätteknas att han gått tillbaka i utvecklingen.  Men det kanske bara är en spökålder just nu iof. Jaja bara jobba vidare så jag kan börja promenera med honom och leiha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar