tisdag 8 april 2014

HEEEY

Bäst att blogga innan jag glömmer det !!!

Idag har vart en lugn dag, vaknade med lite låg feber, tog en alvedon och åkte till mattelektionen. Hade ju ändå bara den så kände att jag kunde plåga mig igenom den ;).

I vilket fall så blev jag ganska pigg sen ändå :), så hämtade Felix och åkte ut till Sandra och tog en fika med henne :). Pratade om allt mellan himmel och jord men framförallt om hennes äckliga typ djur som hon hade i sitt skafferi.. Bläää skämtar inte alltså. inte mjölbaggar men någon annan sort som vi skämtade om att det måste va polackerna som tagit med sig xD! Taskiga vi är alltså, ne men vi skrattade gott iallafall ;)!

Sen har jag städat lite i stallet och tog äntligen tag i att lägga ut lite av ottos grejer på marknad för hästutrustning då det är förstort för honom :(. Synd för Rambo fleecetäcket äääääälskar jag, men det glider bak på manken på honom så han får skav :(. Så får bli att försöka hitta ett i någon storlek mindre istället :)!
Har inte velat sälja innan heller så, eftersom han inte är färdigbetald så känns ju lite sniket så på nåt vis (ja jag vill alltid göra rätt för mig). Men iallafall så är han ju min nu i slutet på april då jag gjort sista betalningen på honom då och har ju redan betalt 75% av hästen så kändes ändå okej ;)!

Tänk att min dröm är påväg att gå i uppfyllelse!

Det enda som grämer mig nu är att Loppan ska föla närsomhelst och jag lär väl knappast få veta någon om när det skett och säkerligen heller inte kön.. Riktigt tråkigt. men men..

Jag har funderat fram och tillbaka och försökt vrida mig ut och in över hur jag ska göra med denna häst alltså....
I avtalet är skrivet att *C* skall få köpa loss henne i September, men jag saknar ju Loppan så otroligt mycket och vill själv ha hem henne igen :(!
Samtidigt känner jag lite att, det fanns från början en anledning till att jag lånade ut henne för senare köp och det va för att hon och *C* passade så himla bra ihop i ridningen, verkligen sådär "KLICK" och Loppan trivs så bra med *C* som ryttare.

Sen när man får höra en massa som *C* gjort, inte gjort, och sagt så blir jag lite konfunderad.
För den *C* jag känner har aldrig tidigare varit på det viset.

Så med allt detta i mitt huvud och allt som varit så skiter jag nu i vad ALLA andra tycker och tänker, och följa mitt hjärta. Så jag kommer släppa Loppan till C, alltså följa avtalet, under den förutsättning att hon skall vara betald senast den 1 september som skrivet. Och är hon mot all förmodan inte betald då kommer jag isåfall hämta hem henne.
Jag vill absolut inte bråka med *C* då detta faktiskt varit en nära vän i många år till mig. Men ja jag ska erkänna att så sårad som jag blev av denna persons kalla hjärta och brist på respekt till mig som nära vän när jag förklarade att jag inte ville sälja min häst längre utan ha hem henne i September. Den kommer jag ALDRIG någonsin förlåta! och det va sista gången jag litade på en vän!
Så många tårar som jag spillt över denna häst alltså..
Hoppas också att fölet är en hingst, så slipper jag beblanda mig mer med henne från och med september..
Dock vill jag STARKT pointera att om det mot all förmodan är ett STOFÖL så SKA den hem till mig !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar