torsdag 22 november 2012

Gårdagen

Igår blev en dag med fullt ös kan man säga.

Gick upp och plockade ut pållarna, sen åkte jag till Annika, Thony och Amelia och hälsade på.
Blev några timmar där :) så kul att träffa dom :).

Sen hem, stannade till hos Carro nere på Salongen en sväng, Men hon hade kunder just då, så fick bli en kopp kaffe med Stina innan jag skulle hem igen.

Sen kom Sandra ut till mig och hjälpe mig lite med min pålle, då jag har stora problem vid in och utsläpp, då Valborg näst in till springer över en. Brist på respekt helt enkelt, och eftersom Sandra håller på lite med NH så frågade jag om hon kanske kunde visa mig lite smått hur man börjar.
Och vilken skillnad det blev :O. så små enkla medel för ett bra beteende, jag är mäkta förvånad!
Ni kan läsa lite mer här :) http://horzemanship.blogg.se/
Nu är det helt enkelt bara ridningen vi ska få ordning på, då hon försöker köra över mig.
Ex, första gången vi va ute och red här hemma, blev hon rädd för grannens hästar, för att dom travade mot staketet.
Efter det har vi ridit förbi där ca 5 dagar i veckan, ibland har hon gått hur lugnt som helst, men ibland, då får hon för sig att,, ooooooh myyyyy goooood jag dör, börjar studsa på stället och försöker dra med mig. När jag blivit förbannad har hon liksom, aha okej, den funkade inte idag, attans typ, för tidigare har jag bara försökt jobba med lugna metoden, för jag helt enkelt, trodde hon va rädd. Vilket jag nu fått bekräftat för hundrade gången att hon inte är.

Det roligaste är att, rider jag förbi när jag påbörjar ridningen, händer inget. Rider jag förbi på hemvägen = galen. Känns på nåt vis som att hon liksom, avslöjar sig själv lite.

Jaja igår va Kimpa ute och slog på nya dojjor med, konstigt nog drömde jag inatt att valborg redan slitit ut skorna :O. Blev en liten lugn ridtur igårkväll, va väl hemma vid 22 typ.
Och om jag vill att Valborg ska jobba på och hålla sig i schack ska jag ha med Fagur som sällskap eller rida ensam, vill man ut och ha lite skoj, tar man med Katla eller båda :).

Iallafall så har jag vart på gränsen till att ge upp med Valborg, då det varit en del problem med ridningen, har kännts som att vi inte funkar.
Men efter mycket pepptalk från alla runtomkring så känner jag mig nu laddad igen, jag ska fixa min galna pålle helt enkelt :)

Nehe, nu ut och morgonfodra, och tömköra Katla lite :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar