torsdag 29 november 2012

Kaos? Kanske

Nu kommer ett drygt inlägg

Har haft mycket att göra idag, Kim och Karoline är i Rom (hovis och hans flickvän) så jag hjälper dom med deras hästar. Så idag har min dag bestått av dubbla utsläpp, insläpp etc, plus möte på arbetsförmedlingen.

Nu ikväll hade hästarna här hemma haft sönder staketet och gått in och tuggat sönder våra fyra balar. Så nu ställde jag ut en bal i hagen, för när dom tuggar sig igenom tråd och balar för mat, tyder det för mig på brist av gräs i hagen. Snöat har det gjort med, JIPPIE :D!!

Sen har jag lagt sadel på Yafar för andra gången, men denna gången spände jag sadelgjord runt magen med. Han va superduktig !

Kan inte nog tacka Sandra för hjälpen med hästarna, hennes sätt att visa hur man får dom att slappna av funkar super på båda. Och i ledningen med Kimpas hästar som för mig är halvokända, då jag inte brukar va där och pyssla med dom direkt. Har jag jobbat på samma vis som med hästarna här hemma. Och idag funkade det bra, håller vi tummarna för att det fortsätter göra

Aja, nu sova! Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar