måndag 3 september 2012

I helgen har det vart lite stiltje på bloggen, pysslat om hästarna och haft allmänt mysigt.
Igår när jag pysslade med lille Yafar fick jag ett ryck, plockade av allt från Valborgs sadel utom stigbyglarna och la den på hans rygg. Första gången bara några sekunder då han gav en lite obehagsreaktion, sen väntade jag nån minut, bara stod där med den runt armen och sen la jag på den igen. Det skötte han jättebra :) duktig och lättlärd liten kille den där lille sparven :)

Idag red vi ut med Katla, Fagur och Valborg. Lollo fick testa rida ut på henne och på tal om att testa, så va detta något Valborg gav sig på med Lollo, inte något extremt, men hålla på och springa på tvären, backa in i snår och lite sånt. Sen viftade hon evigt med svansen och jag började misstänka en älgloppa. Bytte med lollo så fick hon hoppa upp på Fagur sista biten så tog jag Valborg, då började hon lite lätt att testa mig med, men då va det bara att driva på henne och börja arbeta henne, så gav hon sig efter nån minut.

Tycker Lollo va jätteduktig som redde ut henne när hon började dumma sig och får hon bara börja komma igång ordentligt i sin ridning igen så kommer hon och Valborg passa som handen i handsken !

Idag gick jag min första praktikdag, verkar va ett riktigt bra ställe med jättetrevlig och bra personal :)

Nehe nu blir det godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar